Alla inlägg under februari 2016

Av Tyra - 26 februari 2016 19:29

Hej


Det här är Tyras mamma som skriver. Jag heter Therese.

Jag är så stolt över min tjej som skriver här och berättar om hennes dagar.

Nu då Tyra åkt iväg till fjällen på sportlovet för att träna på sin skidåkning så har jag fått den stora äran att skriva här.


Idag har vi alla varit hemma då Tyra och hennes lillebror varit krassliga. Tyra hade det värst då hon hade hög feber, 39 grader, då mår man inte så bra     Mitt älskade hjärta   


Vi har försökt att ta hand om varandra idag på bästa sätt, till exempel åt vi vi Mc donalds till lunch och sedan har vi tittat på film, Minionerna.

Den filmen är så rolig. Vi fuskade lite också och åt godis, fast det inte är lördag!     Då man är sjuk behöver man det extra mycket!

    



Ha en fin fredag och en trevlig helg!



Av Tyra - 24 februari 2016 16:40

Hej.         


Jag har glömt några dagar. Men jag kan berätta lite kortfattat. På Söndag, åt vi  hemmagjord pizza, och en jättegod nutellakaka!

Okej vi börjar med idag. Idag är det Onsdag.

Jag har först ätit frukost det blev mjölk och flingor.

Sen åkte jag till skolan.

Då hade vi först musik.

Sen när vi gick ner till klassrummet skulle vi komma på en dikt.

Det ända jag kom på var:

Svanar är vita flugor är små för mig är du ett litet hårstrå.

Och så läste vi någonting där det stod två dikter.

Sen hade vi rast.

Jag hade gympa i skolan.Vi hade fritt.

Sen åt vi lunch det blev fisk och potatis.

Rast igen.

Sen hade vi matte i Eldorado matteboken.

Sen läste vi lite jag läste ur clementina det är en tjej.

Sen såg vi på livet i mattelandet på ur.se sen gick jag hem med mamma!

Då åt jag mellanmål och lite glass för jag har jätte ont i halsen vi läste min läxa nyckeln till skatten.

Sen åt vi middag det blev fiskpinnar med potatis!Det var gott.

Sen skriver jag det här.

Sen ska jag kolla klart på dumma mig 1.

Sen ska jag nog sova.


hejdå  


Av Tyra - 20 februari 2016 21:41

Hej.  


Idag så har jag vaknat.sen har jag ätit frukost.

Jag åt macka.sen åkte jag och min mamma shoppade det var jätte roligt.


Här kommer några saker som jag köpte på HM.Här är några bilder av några av sakerna.

    

     


  

      

Lunchen blev pizza med pizza sallad.Det var så gott!

Sen åkte vi hem.då såg vi Descendants lite på netflix.

sen kom min lillebror hem.Han hade badat med sin farmor och farfar och en kompis.

Sen åt vi middag det blev korv och makaroner.det var gott!Och efter det kollade jag lite på super lördag.

Mest min lillebror.Sen så kollade vi på mellodifestivalen.Sen nu skriver jag det här.

sen kommer vi nog inte göra någonting mer.


hejdå  

Av Tyra - 16 februari 2016 16:45

Hejsan!


idag har jag vaknat och ätit frukost.Jag åt yougurt.

Sen åkte jag till skolan då så hade vi elevens val.Jag håller just nu på med hunden.

Om ni visste eller inte så var den första hunden i rymden som hette lajka.

Efter det så hade vi rast.Jag och min bestis åkte i en backe med vi gled med fötterna.

Sen ringde det in då hade vi slöjd då gjorde jag två armband med tråd.

Sen åt jag lunch jag åt jag falukorv med potatismos.

Sen hade jag rast igen.Då gjorde jag samma sak.Sen när vi gick in efter rasten gjorde jag matte.Och till sist en beretelse och läste upp min beretelse för klassen.Sen gick jag hem till min mamma hon hämtade.

sen åt vi tårta och saft. Min mamma fyllde år igår.

Sen hade min lillebror gympa han har det på tisdagar.

Sedan åt jag macka med räkost, sedan ska jag hem till pappa och äta middag, men det vet jag inte vad det blir.


Hej då!


Av Tyra - 13 februari 2016 19:53

Hej.��

Idag har jag först vaknat och lekt med min minsta lillebror.Han är 1 år.��

Sen åt jag frukost jag åt macka.

Sen lekte jag lite till.

Efter det dansade jag just dance.2016 och 2012.Och sen åt jag lunch det blev omelett tror jag det var gott.��

då åkte vår bonus mamma och min minsta lillebror till baby shower tyckte jag det hette.

Sen så kom min pappa.

Han skulle sen till en fest för alla killar för dem skulle fira att en bebis hade kommit.

Sen kollade jag lite på super lördag.Och nu ska jag kolla på melodifestivalen.

Sen ska jag nog sova.��

Hejdå.��



Av Tyra - 10 februari 2016 19:11

Hej!

Idag har jag först haft musik och sen gått ner till klassrummet.

Då har vi först haft någon fakta text om tigern och pratat om den i grupp den sen läste vi i grupp gul ochså i tyst läsningsboken.Sen har jag haft rast och när det ringde in hade vi gympa.Men då var någon annan där för vår gympa lärare var och simma med en annan klass.

Efter gympan hade vi lunch det blev korv ungefär med ris.Efter det hade vi rast igen och idag ringde det in andra ringningen.

Efter rasten hade vi matte det mesta och sen när grupp röd kom ner från gympan så pratade vi om lite om simmningen imorgon hur det kommer vara och sånt.Sen läste vår lärare ur bröderna lejonhjärta.Och sen slutade vi 13:30.Sen var jag på fritids till klockan tre.Vi var nere i bibloteket alltså vårt skyddsrum om det händer något.

Sen kom mamma och hämmtade!Då så hade hon bakat en jättegod sockerkaka!Det var gott.

Sen till middag åt vi köttbullar!Det var jättegott.Sen gjorde jag min veckans berättelse på datorn och mailade den till min fröken.sen badade jag i badkaret och gjorde klart nyckelen till skatten läxan inte arbetsboken den har jag redan gjort i skolan.Det skulle man göra.Sen nu skriver jag det här.Och sen ska jag lyssna på när någon läser bok.Det var allt.


Hejdå.   

Av Tyra - 9 februari 2016 18:51

Hej.Idag har jag först vart hos doktorn och sen åkte jag till skolan.Då så hade vi först elevens val och sen hade vi rast då lekte jag med min bestis.Sen när det ringde in så hade vi slöjd i klassrummet med hela klassen.För vi har grupper alltså grupp gul och grupp röd sen åt lunch det blev något med kyckling tror jag .Sen hade vi rast igen.Då när det ringde in igen så hade vi slöjd igen då gjorde jag klart min sak jag gjorde på syslöjden.Sen så gjorde vi klart nyckeln till skatten arbetsbok.Till sist så läste vi bröderna Lejonhjärta.Sen gick jag och min lillebror hem då var det första dagen på min lillebrors gymnastik.Sen åt vi middag.det blev kyckling det var gott.Och sen skrev jag det här.Efter det ska jag min mamma och min lillebror kolla på Austin och ally.Och till sist göra läxorna.

Av Tyra - 8 februari 2016 19:06

hej. Idag har jag först vaknat ätit macka sen har jag åkt till skolan. Då så började vi med att prata lite och sen läste vår fröken i nyckeln till skatten vår läxa. Sen läste vi den i grupp och sen arbetade i den boken. På rasten lekte jag med min bestis. Sen när det ringde in så gjorde vi lite i förväg vår veckans berätelse läxa.Och sen tränade vi på utvecklingssamt-alet.Och skrev några frågor som det stod på pappret vi fick om utvecklingssamtalet. Efter det åt vi lunch. Det blev pyttipanna. Sen hade vi rast igen då var jag ochså med min bestis.när det ringde in igen så gjorde vi veckans berätelse igen lite till. Och sen gjorde vi lite utvecklingssamtal tror jag kommer inte riktigt ihåg.sen slutade vi 13:30 då följde en kompis med mig hem nätet slutade fungera så då gjorde vi och min lillebror en jätte bra film tycker jag.Sen gick hon hem och jag och min lillebror åt pannkakor det var jätte gott.Vi gjorde en tävling vi vet inte riktigt vem som van för vi åt lika 5-5.Sen kom mamma hem! då så kollade hon och min mormor på filmen dem tyckte den var bra.Sen har jag min mamma och min lilebror kollat på fixarummet.Sen ska vi inte göra något mer.


Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards